... hemma bäst?

Tisdag och sista dan på ögonkursen som trots sin korta tidsperiod varit effektiv och lagom ansträngande. Praktisk examination kvar nu i eftermiddag, sen är vi fullärda och börjar ÖNH imorron. Och ute snöar det för fullt, underbart.

Jag var hemma och hälsade på i helgen, blev något av en impulsresa, och precis sådär trevligt som det alltid brukar bli. Kom hem vid 19-tiden i fredags och plockades upp på tågstationen av Frida och Mia för direktfärd till Jossan. Där bjöds det på räkor å gott ihop med slötittande på TV och allmänt tjatter. Såg en helt fantastisk film, "Snakes on the plane", som var precis så bra som titeln antyder...

Lördag morgon var det långfrukost med Frida och Tyson, innan Martin och Matthis kom och plockade upp hos för att  underhållas. Följde med och kollade på motorcyklar, fikade på stan, tog en sväng till Birsta och åkte sen hem till familjen. Jag hann med att springa en runda innan hockeyn (som vi inte pratar om) började. Hade dock inga löparskor hemma, så jag lånade mammas en storlek för små, och resultatet blev inte helt oväntat en ond vänster tå. Men, men, förutom det så gick det bra. Och som sig bör på lördagar hos familjen Burman så stod bastun på för fullt när jag kom hem. Myslyx!

Kvällen förflöt sen med middag hos Mimmi och vidare med fest hos Johanna som fyllt år/examinerats. Jättegod mat och en riktigt rolig kväll som förflyttades ner på stan och Oscar's framåt midnatt. Jag och Frida roade oss kungligt på dansgolvet till stängning, och på nått vänster kom vi inte i säng förrän halv fem...

Soff-frukost på söndagmorgon med ett av Frida något överambitiöst grötkok på 2 liter. Var resten av dagen tog vägen vet jag inte, men jag var tvungen att åka tillbaka till Sthlm alldeles för tidigt, då alla tågbiljetter var slutsålda. Hann med en pre-födelsedagsmiddag för pappsen innan bussen gick kvart i sex, och jag lyckades sova nästan hela resan ner till Sthlm. Framme strax innan elva och jag möttes upp på centralen av världens bästaste David som varit i Halmstad hela helgen och orienterat.

Och han, den där fina, har fixat så vi ska till fjälls över helgen! Tar tåget upp på torsdagkväll och får tre härliga dagar i norr där tanken är att han (vi?) ska tentaplugga. På kvällstid vill säga, dagarna ska ägnas åt motionering av bräda och skidor. Längtar!

Nä, nu ska jag göra några ögontentor till. Sen skola. Sen innebandy. Sen parmiddag hos Sofie... Tjipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback