Vardagssöndag

Tjo. Sitter hemma i vår nästan färdiga lägenhet och läser om röda ögon i väntan på att Frida och Martin ska dyka upp under kvällen. Många nya ord och ögats anatomi som måste repeteras, men i övrigt lagom soft söndagsplugg. Passar på att tvätta samtidigt, vilket kräver lite mer tidspassning än tidigare när vi varit bortskämda med tvättmaskin, men, men... Trivs redan fantastiskt bra i Västra skogen sedan förra helgens flytt, och Sena har varit otroligt aktiv på blocket vilket lett till att vi nästan fullbordat vår inredning med soffa, fotölj och fyra bokhyllor för totalt 800 spänn.

Dagen har varit fantastiskt fin, nästan som vår i luften. Har mest varit inne, men passade på att ge mig ut på en löptur i alla fall. Utsiktskullen vid Hagaparken fick se sig bestigen fem gånger, härlig utsikt från toppen, om än lite svårsprunget i snö/lermodd. Har inte helt dålig utsikt hemma heller, nionde våningen och allt. Blir kanon till våren när man kan sitta på ballis nr2.

Hade förra helgen lillasyster nere på besök lördag-tisdag. Hon fick rycka in en del i flyttproceduren hon med, även om hon smart nog såg till att komma efter det att flyttlassen körts bort och burits in. Trevligt med besök i alla fall och att få umgås lite bara med henne, trots att det stod plugghelg på schemat och vi faktiskt var effektiva.

Skrev psyktentan i onsdags. Gick väl sådär, många luddiga och flummiga frågor, men skulle bli förvånad om det inte gått vägen. Det brukar liksom som göra det. Nu väntar en vecka med ögon efterföljandes av en vecka Öron-näsa-hals. And that's it. All utbildning vi ska få inom en av primärvårdens huvudsakliga sökorsaker. Hoppas på två givande veckor...

Pappa dök upp på jobbesök i onsdags, och jag passade på att bli utbjuden på middag. Trevligt att umgås lite på tumanhand med honom med, något vi försöker göra när han är nere och stannar över natten. Kvalitetstid :)  Mötte därefter upp med Sofie å några andra kursare på Syster o Bror för lite stand up och slutade kvällen ute i Bagarmossen hos min nya kärlek.

Det är märkligt det där. Hur något kan kännas så otroligt rätt så fort. Han fascinerar mig. JAG fascinerar mig. Trodde inte jag kunde känna så starkt för någon längre... Njuter av stunden och försöker att inte tänka så mycket. Bara känna.

Dags för en tur till tvättstugan igen. På återseende...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback