Nedräkning!

Så var det dags igen. Carro och Frida står redo för nya äventyr. Vietnam, Laos och Kambodja heter guideboken, Bangkok står det på flygbiljetten och om två dagar är vi på väg!

Har inte kommit ikapp tanken än att vi ska åka, men det kanske är lika bra. Resfebern har idag så smått börjat infinna sig i samband med att jag plockade fram väskan, min nya 40-liters ryggsäck, och började packa - i god tid för ovanlighetens skull. Det blir en mycket begränsad packning ska tilläggas, men oj så skönt det ska bli att slippa kånka runt på jätteväskan!

Kamerabatteriet är laddat, iPoden fylld med musik och allt annat bra att ha (som ögonmask, rep, kortlek, handsprit, USB-minne, visitkort, Lariam, silvertejp, flipflops och bikini) och lite till är snart nerpackat. Och jag har hämtat ut ett helt nytt pass som skriker efter att fyllas på med stämplar.

Jag skriver terminens sista tenta imorron, sen kommer Frida ner och på tisdag vinkar vi adjö till nära och kära och boardar planet från Arlanda kl 14.30. Resplanen är än så länge diffus, men vi landar i Bangkok 05:50 lokal tid på onsdag, och tanken är att vi ska luska reda på en buss som tar oss över till Kambodja så fort som möjligt. Var vi hamnar därefter och fram till den 1:a juli framtiden utvisa.

Asien - here we come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback