Slentrian

Jag tror det är dags att börja träffa lite folk igen, det har blivit så påtagligt här mot slutet när dagarna går in i varandra och jag gör just ingenting på dagarna. Är hemma, tar en promenad, är hemma. Det är för kallt ute för att vara utomhus med Ronja - alltså att vara utomhus, inte att gå ut. Hade det varit vår/sommar/höst så kan man ju ta med mat/blöjor och sen stanna ute en hel dag, men det känns inte riktigt aktuellt med -15. Hon trivs ju inte liggandes nerbäddad längre än nån timme åt gången.

Likaså att gå på stan känns mer som ett projekt än som något kul, näe jag vill träffa folk hemma. Här eller borta spelar mindre roll nu, även om vi kanske ska undvika att träffa dem som är sjuka. Det känns som att hela höstens mammaledighet bara försvunnit, vi har haft vår lilla skrot mer eller mindre isolerad, träffat utvalda folk och mina dagar har verkligen bara tillbringats med henne och nått enstaka besök. Om man jämför med andra mammor som verkar ränna runt och träffas var och varannan dag, men som sagt, vi har ju haft en lite speciell resa med vår tjej... Nu känns det dock som att det är dags att börja släppa taget lite, våga sig ut, se till att fylla dagarna med lite mer innehåll. Ska på BVC på fredag, kan ju börja med att höra om de har nån mamma-grupp man kan börja nosa på...

Kommentarer
Postat av: Anna

Önskar er all lycka med lilla skroten!:)

2010-12-27 @ 15:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback