Hemma igen...

Är inne på mina två sista föräldraveckor på ett helt halvår. Känns lite skumt... Fick smygstarta jobbtiden igår när jag var uppsatt på kvällsjour på akuten, trots att jag fått föräldraledigt. Vet inte hur de tänkte där, men jag jobbade i alla fall. Var inte så betungande, 4 timmars jobb och min introkväll så jag gick dubbelt. Lite mysigt att få komma igång igen, trivs ju allt som oftast så himla bra på akuten!

Veckan annars har väl inte varit sådär superspännande, Massa promenader, träffade Anna-Sara och Anton, varit på besök på BVC och MVC, myst med Ronja... Fick förresten oväntat besök i tisdagskväll av Andreas från Stockholm, en av mina gamla sambos från Huvudsta-tiden. Han var i stan på blixtvisit, så det blev en snabbträff nere på hotellet för lite snabb catch up. Trevligt!

Jag har även varit ute med Ronja i pulkan på egen hand för första gången, det gick också fint, även om det var tungt att åka. Nydragna spår, men konstant fluff-snöfall så det blev mer till att gå på tur än att åka skidor. Men det är inte fy skam det heller!

Förra helgen var vi ute i Bredsand då David huxflux fick för sig att han skulle tävla skidorientering. Jag och Ronja följde med som support på lördan och efter loppet så åkte vi en tur hela familjen. Jättefint väder var det, och man bara längtar efter att få komma ut på fjället hela dagar! Om det vill sig väl - dvs att jag får ledigt fredag och kan byta bort min jour på söndan v 10, samt att det är hyfsat väder - så ska vi följa med Sofie, Dick och Olle runt Jämtlandstriangeln. Vore fantastiskt mysigt! Det känns som en lagom första långtur med skroten, att vara ute tre dagar, bara göra en sträcka per dag och bo på fjällstationerna. Jag hoppas verkligen jag kan få ledigt!

David på väg in mot mål (och min skugga, glömde att klippa...)


I söndags följde inte vi inte med David, utan jag fick med mig pappa på en mastodonttur på skidor på Södra istället. Började vid Sidsjön, åkte upp på Södra, runt nästan hela milspåret (med dess masochistiska backar!), en del av 5 kilometersspåret och sen ner på baksidan av berget så vi kom till Bredsand. Fortsatte längs bergsfoten förbi botten av södrabacken och tillbaka till Sidsjön. En nätt tur på omkring två timmar och vi var rätt trötta båda två. Men fantastiskt skönt och fina spår!

Annars har det inte blivit så mycket träning i veckan. Är grymt sugen att åka skidor, men de är ute och drar spåren på mornarna, sen snöar det hela dan och mot kvällen finns inte mycket till spår kvar. Förstår inte hur man tänker då... Sen har jag inte blivit bra i min tumme än, och en del av mig säger "undvik att använda den", medan den andra är för lat och bara kör på som vanligt. Vilket allt som oftast resulterar i mer ont. Men kanske ändå att den är liiite bättre idag, trots att jag slutat ta voltaren. Låter oroväckande likt dåliga undanflykter det där...

Imorgon är det fredag den 18 februari och jag och David har varit tillsammans i två år! Grattis till oss! Kan inte fatta att det inte är längre tid än så, det känns ju som att det alltid varit vi :)  Älskar dig min fina!


Kommentarer
Postat av: Helene

Ni är så fina, å jag är glad att ha dig "tillbaka" på jobbet. Kram

2011-02-17 @ 20:52:08
Postat av: Helene Taflin

Insåg att det kanske finns fler Helene. Det var ialalfall Taflin som gjorde förra inlägget...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback