♥ Två år ♥

Idag har jag och David varit tillsammans i två år. Det är utan konkurrens de två bästa åren i mitt liv, och jag är övertygad om att det kommer många fler minst lika bra år framöver!

 

Den 18 februari 2009 satte jag mig på Nockebybanan på morgonen för att åka ut till Bagarmossen. Vi hade det fantastiska påfundet idrottsdag en onsdag mitt i veckan, och David hade lovat att ta mig ut på en långfärdsskridskotur - något jag aldrig haft tillfälle att pröva tidigare, men velat göra under längre tid. Jag åkte förbi Fridhemsplan och hyrde mig ett par rejäla kängor och medföljande skridskor. Hade fått låna såväl ispik som räddningslina och skridskoryggsäck av en av mina dåtida sambos och var laddad till tårna inför dan.

 

Solen sken, det var klarblå himmel, ett par minusgrader och kristallsnö. Perfekt med andra ord. När jag klev av tunnelbanan i bagis så stod David och där och mötte mig. Vi kände inte varandra då, hade bara träffats på tu man hand en gång tidigare och dessförinnan bara pratat flyktigt med varandra. Men jag var ju redan uppöveröronen förälskad i honom och hade så varit sen jag såg honom första gången den där kvällen i december. Märkligt det där med känslor, att man kan känna så starkt för någon efter ett ögonkast, utan att aldrig ha pratat med personen...

 

Nu gick vi förbi hans lägenhet och lämnade lite saker och begav oss sen ner till isen inte många hundra meter därifrån. Började åka på ån som förbinder Söderbysjön med Ältasjön, korsade Ältasjön och gick över till Flaten. Fortsatte över Flaten och gick sen ner till Drevviken där vi åkte en bra bit. David hade packat med matsäck - kanelgifflar, blåbärssoppa och apelsiner, och vi satte oss på en klippa och åt i solen. En helt perfekt dag och att det dessutom var fantastiskt kul åkning gjorde ju inte saken sämre. Vet inte hur länge vi var ute innan vi vände hemåt, men väl tillbaka i Bagis bjöd David på lunch och jag blev kvar resten av kvällen. Och sen dess har det varit vi, utan tvekan eller tvivel, och ingenting har nånsin känts så rätt!

 

Vårat första år bjöd på många äventyr: Åretripp, skärgårdspaddling, fjällvandring, Schweizresa och alla vardagsäventyr i hemmaskogarna.


Andra året var inte fy skam det heller: långfärdsskridoskor, skidåkning, fick reda på att vi skulle bli föräldrar (!), Oslo- och Köpenhamnvisit, påsktripp till Lappland, vandring på Sörmlandsleden, vårpaddling i skärgården också våran Ronja som tog världen med storm och alla mysiga utflykter som familj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback