Helgen som varit

I fredags bjöd min underbara älskling på trerättersmiddag hemma när Ronja somnat. Spenatsoppa till förrätt, räk- och fänkålsrisotto till varmrätt och chokladkaka med glasyr till efterrätt. Tack för det, finaste!

Vin, blommor, tända ljus. Romantiskt :)



Innan middan hann vi med en promenad hela familjen upp till Norra där Ronja passade på att vakna precis utanför ett av fiken. Vi lyssnade på henne och gick in och fick oss en kopp kaffe/choklad och hon fick käka sin NeoCate innan vi fortsatte upp till utsiktspunken och njöt av Sundsvall från sin bästa sida!

2 år tillsammans :)  Love you!


Vintrigt Sundsvall


På lördan tog vi en långtur på skidor. Det var inte årets varmaste dag (-20), men definitivt en av de vackraste! Alla tre klädde vi oss i lager på lager med ull och fleece och vindstoppare, Ronja blev dessutom inpackad under Voksin i CX:n och sen åkte vi från Sidsjön i sydvästlig riktning så man kommer runt Södra Berget motsols. Åkte upp mot Fågelberget, men inte hela vägen till stugan (som vi inte visste var öppen - nästa gång!), utan fortsatte ner mot Bredsand och upp till Ängen på Södra. Här blev det fikastopp för alla. Medhavd matsäck med tillägg av våffla, hjortronsylt och glass. Mums! Alla var varma och här var det bara -14. Några lager hade rykt på vägen upp, i alla fall för mig som svettades som en tok redan efter ett par kilometer... Efter en timmes fikastopp packade vi ihop oss och åkte samma väg tillbaka och var åter vid bilen fyra timmar efter avfärd. En svårslagen lördag med andra ord!


Hard core pappa ;)


På kvällen såg vi "Salt" på Voddler och frossade i popcorn :)

Söndan blev rätt lugn. Hann med varsin tur på skidor, men hemmavid den här gången. Jag åkte milspåret till Birsta och kände faktiskt inte av dagen innans bravader...

... trodde jag i alla fall. Igår gjorde det sig plågsamt påmint att det finns något som heter höftböjare... Träningsvärk utan dess like - skööönt!

Gårdagen hade vi en förkyld liten Ronja som sov mest hela dan. Hon fick dock hänga med på såväl bilprovningen (där vi blev godkända) som till IKEA och Birsta där jag handlade diverse bra att ha saker. Kom hem med: krokodilhalkskydd till badkaret, brandsläckare, nytt täcke till Ronja (som sovit katastrofalt dåligt senaste nätterna!), tyghaklappar, batterier, glödlampor, ungsform, stearinljus, en extra av Ronjas favoritmobiler, två sorters te, nya underkläder till mig och David, reajeans med hängslen till Ronja. Som sagt, bra att ha!

I natt sov skroten hela natten, från halv åtta till kvart över sex, med sitt nya täcke. Jag ger täcket hela äran och hoppas det håller i sig. Hon är dock ännu mer förkyld, och vi har också blivit smittade med halsont. Så idag har vi druckit te, gått kortpromenader, myst i soffan, läst bok, ätit soppa/gröt och inte gjort många knop.



Mitt gull! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback