Delad tjänst

Mindre än en vecka kvar tills jag börjar jobba. Blandade känslor - kul att komma igång och skönt att få aktivera hjärncellerna med lite annat, men samtidigt tråkigt att knappt få träffa Ronja nått nu när hon dessutom utvecklas för varje dag känns det som. Fick i veckan jourschemat, och snittar typ 1 jour i veckan, antingen kväll eller helg, så då går ju också lite tid med skroten bort. Men, men, det är ju bara ett halvår.

David pratade förra veckan med AT-ansvarig på medicinblocket som vi båda ska gå till hösten, och vi har mer eller mindre fått klartecken för att dela på en tjänst! Då kommer vi att jobba två veckor i stöten och vara hemma två veckor däremellan, också byts vi hela tiden av som föräldralediga. Det vore ju helt fantastiskt bra, både att få se Ronja utvecklas, och att inte tappa alltför mycket vana från kliniken som det oundvikligen blir när man går hemma. Medicinblocket tar följakligen dubbelt så lång tid (ett år) men vad gör väl det. Dessutom kan man ju dela upp jourerna som man vill, att den som jobbar under veckan slipper helgjour och vice versa. JAG tycker det låter ypperligt!

Just nu ligger skrot och sover och jag håller på att förbereda lite käk till henne. Jag ångkokar potatis, morot och majs, hur ambitiöst är inte det? Men det sägs att vitaminisarna stannar i grönsakerna då istället för att hamna i kokvattnet. Inte vet väl jag, men det är ju faktiskt ingen skillnad i tidsåtgång så då kan man ju anstränga sig lite... Snart kommer nog David hem, han hade inte så mycket på avdelningen idag att han kunde gå tidigare. Tror jag ska ta med honom ut på promenad i det fina vädret. Och ikväll får vi besök av Sofie och Olle som just nu sitter i bilen på väg hit från Stockholm. Blir mysigt det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback