Hemmahelg

Måndag igen och vi har haft en riktig myshelg, bara familjen. David slutar ju lyxigt nog alltid tidigt på fredagar, så när han kom hem vid tre-tiden satte vi på oss skidor och tog en tur hela familjen runt Granloholm. Det blev en lugn tur på en timme, skönt bara att komma ut och lite roligare än att promenera.

På lördan stod takskottning på schemat och jag anmälde mig frivilligt att utföra den. Klättrade upp i den meterhöga snön och hugg i med vår skyffel. Svettigt värre, men på nåt sätt så är det trevligt att skotta snö. Man ser liksom resultatet så bra. Efter en timme fick jag låna grannens stora snöskovel efter att de lite smått anklagande frågat David varför inte han skottade. Med den stora gick det rejält mycket snabbare, så jag var väl klar efter dryga två timmar... Dock så har vi nu en enorm snöhög utanför köksfönstret så vi inte ser ut :(

Efter lite soffhäng, tour de ski, lunch och middagslur gick jag ner till Frida för fikadejt tillsammans med henne och Sara. Jättemysigt, hade inte träffat henne på hela året (2011 alltså...)!

Söndan blev det ännu en skidtur runt Birstaspåret tillsammans med Frida. Jättefint väder, men första plussgraderna sen snön kom och med nån cm nysnö på spåren, som tur var hade nån entusiast varit ute och spårat innan oss, så det gick riktigt bra att åka ändå! Hemma gräddade David raggisar till oss och brorsan som vi bjöd upp på lunch.

Så en riktigt skön helg utan krusiduller :) Den här veckan har vi idag varit på ögonmottagningen med Ronja, imorgon kommer Ronjas farmor på besök och på lördag vankas 30-årsfest!


Snöskottning


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback