Stockholmshelg

I fredags hoppade jag på tåget mot Stockholm när David kom hem från jobbet. Var nere runt halv åtta och blev upphämtad av Sofie på centralen. Lite konstig känsla att komma tillbaka till sin gamla hemstad, det känns fortfarande som att det är hemma. Precis som Sundsvall alltid också känts som hemma.

Fredagkvällen var vi hemma hos Sofie, käkade lite å snackade en massa. Mycket att uppdatera sig på! Vi kom i säng efter tolv nångång, och sen fick jag en skön sovmorron till i alla fall åtta på lördagmorgon, passade på att ligga kvar i sängen och dra mig, läsa lite och bara vara innan resten av huset vaknade. Vi gjorde smaskig frukost med smoothies, kaffe, mackor och ägg och satt å käkade säkert till elva...

Sen packade vi ihop oss och åkte till
K2 för att klättra. Underbart kul! Jag har inte klättrat sen nångång i våras när jag och Sofie var ute på vårdberget. Då var jag gravid med Ronja och kunde/ville inte pressa mig alltför mycket. Inomhusklättringen var det ännu längre sen och vad jag minns så var det tungt att klättra trots en inte alltför stor mage... Det var i alla fall fantastiskt roligt att få komma upp på väggarna igen, även om man var rejält ringrostig både muskulärt och mentalt - underarmsmusklerna är de som tog mest stryk och den ökade pulsen/adrenalinnivån satte in redan på första väggen. Men det gick ändå hyfsat, vi klättrade lätt och roligt och jag försökte komma ihåg att ta det lugnt för att orka länge!

Dusch, mathandling, snabbt besök hos frisören (välbehövligt!), hem, mediterade och fick sen besök. Lagade mat, drack vin, pratade, sminkade, fixade hår, pratade mera, fotades... Vid tio-tiden rullade vi in mot stan och hamnade på Golden Hits av alla ställen. Hyfsade dansgolv, fel klientel, men jättekul att dansa! Hemma runt halv tre, sådär lagom sent, lagomt ont i fötterna, lagomt trött och mycket nöjd!

Sovmorron på söndan, promenad in mot stan efter sen frukost. Kollade lite affärer, handlade lite till Ronja och hann med en snabbdate med Magda på centralen innan tåget gick hemöver kvart över tre.

Hemma hade skrot fått dispens att vara uppe tills jag kom vid åtta, såååå mysigt att få pussa henne igen. Och David med såklart. Han hade lagat god mat som vi käkade när Ronja somnat. Mysigt att komma hem, det är en av fördelarna med att åka bort - att få längta lite. På det hela taget en härlig helg, hoppas på¨flera sånna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback