Ortopedintro

Sista dan på första veckan som AT-läkare, det firar vi med en heldag - ortopeden till 14, akuten till 20.30. Första veckan har jag haft intro på ortopeden och jobbat mest parallellt med primärjouren. Det har varit bra och lärorikt! Vi har haft återbesök för frakturer på mottagningen på morgonen, där man får lära sig lite mer om uppföljning, bedöma röntgenbilder och mycket av det rent administrativa. Därefter har jag slunkit bort till akuten, där det varit akutläkarvecka, och försökt plocka så många ortopedpatienter som möjligt. Tycker jag fått ett brett patientspektrum under min första vecka, vilket såklart underlättar inför nästa gång.

Ikväll blir det både kirurg och ortopedpatienter på akuten. Hoppas det blir lagom mycket att göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback