Veckoplaner

Måndag: jag börjar min andra vecka på jobbet, denna vecka på 8:an som är en akutkirurgisk avdelning. Första dan lyckades vi med att skriva ut alla patienter på förmiddan. Bra jobbat. Tog mig sen en löprunda till Norrliden och upp över Norra Berget och hem. Gick hyfsat, men det var rejält isigt på sina håll och därav pyttesteg. Mys hemma med familjen och filmtitt.

FetTisdag: Ineffektiv jobbdag med inte mycket att göra alls. Åt en semla och passade på att ta ut min friskvårdstimme och gå hem tidigt. På inrådan av min kära sambo (tillika nytillträdd på posten som PT) gick jag hem och tog bilen upp på Södra Berget för ett varv på skateskidor runt 10 km spåret. Det var jobbigt, men roligt och underbart att få suga i sig sista strålarna av dagsljus. På vägen hem plockade jag upp Andreas som var på jobbesök i stan och gärna ville bli bjuden på middag. David stod för maten (gratinerade auberginer) och Andreas hade semlor med sig. David hade dessutom bakat en stor sats fettisdagsbullar, så nu har vi det vi gör några dagar framåt...

Onsdag: Idag har vi jobbat på hyfsat i alla fall. Det blir ju alltid mindre att göra nu när jag går min intro och vi är två som delar på jobbet, men men. Hade undervisning en timme på eftermiddan och körde sedan ett pass på orkopeden. Rodd, lite ben, lite rygg, lite mage och jogg hem. 50 minuters härlig träning. Har inte gymmat på flera månader så det var dubbelt skönt att komma in i de gamla takterna igen. Här hemma har vi börjat packa och tvätta inför helgens strapatser.

Torsdag: Vi har AT-dag. dvs heldag med undervisning och AT-grupper. Imorgon står Barn på schemat, hoppas det blir bra. Vi bjuds även på golunch på vårdhotellet, mycket uppskattat!
När jag slutar ska vi packa in oss i bilen och styra kosan mot Östersund och Davids föräldrar där vi tänkte spendera natten.

Fredag: Ledig! Första dan på Jämtlandstriangelturen med Sofie, Dick och Ollebus. Vi åker till Storulvån där vi tar på oss skidorna, sätter skroten i sin CX och drar iväg de 16 kilometrarna som är till Sylarnas fjällstation där vi ska spendera natten.

Lördag: Grötfrukost på fjällstation och sen dagens etapp som blir de 19 kilometrarna mot Blåhammarens
fjällstation. Här har vi bokat in oss på middagsbuffé som ska vara grymt god!

Sylarnas och Blåhammarens fjällstation


Söndag: Sista tur-dagen beger vi oss de 16 kilometrarna tillbaka mot Storulvån och gör sen ett pit stop i Östersund innan vi återvänder hem.


Vädret ser ut att bli sådär; lite snö, några minusgrader, en del vind och med lite tur nån solglimt. Vi hoppas att det ska vara tillräckligt bra för en lagom ansträngande tur och en nöjd Ronja. Framförallt blir det en ypperlig helgutflykt som innehåller allt möjligt underbart - familj, fina vänner, naturupplevelse, fjäll, träning, god mat... Jag längtar!

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Vill önskar er en underbar tur på fjället och hälsa östersundsborna från mig.

All kärlek/Anna-Karin

2011-03-10 @ 09:07:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback