Höstvecka

Snart två veckor sen Lidingö och äntligen har förkylningen jag drabbades av direkt efter börjat ge med sig! Det är jag som varit hemma med Ronja dessa veckor, och vi har hostat, snörvlat och nyst ihop, men både hon och jag har ändå varit rätt pigga som tur är. Hon blev dock riktigt tachypnoisk och obstruktiv i början av förra veckan, vilket hon typ aldrig varit innan, så nu har hon fått inhalera morgon och kväll i en vecka och det hela verkar bättre.

Denna vecka jobbar David natt tors-sön, vilket innebär att vi har fått långledigt ihop. Vardagslyx! Veckan har bestått av följande:

Måndag: Norra Berget med korvgrillning och lek. Jag provsprang mitt första pass, lugn distanslöpning 11 km på höstiga skogsstigar bortåt Birsta och hem. Underbart!

Tisdag: Babysim på morgonen, alltid en hit! Sen passade jag och kärleken på att luncha på Delicerano medans den yngsta sussade i vagnen utanför. Besök på Kulturmagasinet för att byta lite pekböcker. Hemma blev det storbak av matbröd och bullar. På kvällen basket med veterandamerna på Balders. Tog det lugnt och körde bara en timme, men oj vad kul att spela igen!

Onsdag: Har sen några veckor träffat andra föräldralediga från sjukhuset som turas om att vara hemma hos nån. I onsdags var vi här; Ronja och hennes kompisar Anton och Astrid. Efter lunch packade vi sen cyklarna och körde till Sidsjön, tog en promenad runt sjön och matade fåglarna - dvs vi matade fåglarna, Ronja förstod inte vitsen med att ge bort bröd utan stoppade i sin egen mun...

Torsdag: Åkte upp till Södra berget på förmiddan. Jag fick springa 10km-spåret med stavar och instruktion om skidgång i de långa backarna med sprättande skidgång sista metrarna och alla korta backar. Pust vad jobbigt! Sen fick David sova inför första nattpasset, medan jag och Ronja veckohandlade på CityGross. Ridning för mig på kvällen - hoppning med hästen Wera, och sen kvällsfika med mamma och syster som ryckt in som barnvakt för att David skulle hinna till jobbet.

Fredag: Tvättstuga. David sover. Ronja sover. Ska ner på stan med syster framemot eftermiddan, får se om vi tar en tur upp till Norra Berget dessförinnan i finvädret! På träningsprogrammet står det cirkelstyrka. Inga kvällsplaner mer än middag innan David börjar jobba 21 igen.

I helgen ska vi hinna träffa Hanna som är i stan, äta födelsedagsmiddag på Höjdgatan, springa orientering, kanske simma och förhoppningsvis umgås lite hela familjen. Måndag är det jag som är tillbaka i arbete igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback