Måndag

Ronja sover. Solen skiner. Jag är hemma en vecka till. Får se vad dagen bjuder på, troligen en tur upp på Norra Berget för att njuta av det fina höstvädret, och sen ner till Kulturmagasinet för att lämna/låna böcker till skrotan.

Helgen har varit oplanerad och skön. I lördags fick jag ett nästan tre timmars långt orienteringspass i fina höstskogar på södra änden av stan. Middag med familjen och Davidtid när Ronja lagt sig för natten, spelade TP och åt popcorn, en alldeles ypperlig lördagskvällsaktivitet! Igår blev det mest hemmafix, David fick sitt tre timmars-pass och jag fick rensat uteförråd och sprungit i hemmaskogarna. Sen middag hos föräldrarna och därefter golvhäng framför Greys hemmavid.

Den här veckan står det lugn träning på programmet. David jobbar sex-dagars vecka (lördag), och på söndag hoppas vi på hyfsat väder för nån härlig höstutflykt! Nån som vill hänga på?

Vad jag och Ronja ska hitta på på dagtid är inte spikat, men skulle gissa på lite Öppna förskolan här i Granloholm, barn/föräldradejt på onsdag, och om hon blir mindre snorig ett nytt besök på Himlabadet där vi i torsdags spenderade över två timmar plaskandes - mycket poppis!

Nu verkar nån röra på sig vagnen - dags att kicka igång utedan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback