Lugn jobbvecka

Så var den här veckan snart färdigjobbad. Må-fre på avdelning +  bonuseftermiddag på akuten igår och 13-21 jour på akuten imorgon. 6 dagarsveckor är alltid lite dryga, inte minst som jag går jour när det är SULK-fest och md andra ord in så populärt pass att få bortbytt.

Fritidsmässigt har det väl mest blivít träning och familjehäng.

Måndag lugn rörlighetsträning med yoga och stretch efter söndagens tävling.

Tisdag inleddes dagen med crawlkursen 0640 - den här gången grunderna i ryggcrawl. Efter jobbet hade jag tid hos naprapat pga en rygg som börjar göra lite ont, men han hittade som tur var inget strukturellt fel, hade en bra och stark rygg. Felet låg snarare i felaktig rekryteringsordning av musklerna vid arbete, så nu ska jag träna rumpa och stretcha densamma så ska det nog lösa sig! Första gången hos naprapat för mig, men kände att det var lika bra att boka tid redan efter några veckor med ont så man inte går och drar på sig nån onödig smärta.

Onsdag började dagen med 11km skidor runt Birstaspåret innan jobbet. Underbart det där, att kliva upp, ta på sig skidkläderna, traska ner till spåren med pannlampa, helt själv ute och åka i den extremt vackra vinterskog som är nu! Lite snöfall och ospårat gjorde dock att det tog aningens längre tid än planerat, tur man har flextid...

Torsdag sovmorron till halv sju. På kvällen har jag min ridtid, den här gången teorilektion så jag lämnade bilen ute i stallet och sprang hem med 8 x 1 minuters backintervaller insprängda upp i Bosvedjan och Bydalen. -15 och fortsatt snöfall bet rejält i början, men snart så vande man sig. Längesen jag sprang fort, det kändes i intervallerna.

Fredag snart jobbdags. Planerat gympass med fokus överkropp efter jobbet och sen fredagsmiddag och vardagsrumshäng med familjen.

Nu dricka upp kaffet, borsta tandsingar, på med kläder och iväg till allas vårat sjukhus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback