Barndejt och spinning

Vi hängde med Ronjas kompisar hela förmiddan igår. Anton, Elvira, Astrid och Ossian. De trivs för det mesta ihop och får lära sig att dela centrum med några andra, vilket är nyttigt för de små som alla är första barnet. Vi föräldrar fick oss gott fika under tiden. Trevligt det där! Sen svängde vi förbi BVC för att hämta upp MPR-vaccinet som ska pricktestas och ges på barnmottagningen imorgon, ännu ett besök med fasthållning och stick och förtvivlad liten Ronja, tur hon inte brukar vara långsint...

I går eftermiddag slog hon nått slags nytt sovrekord, somnade på vägen hem och kunde sen läggas i vagnen ute där hon fortsatte sova i totalt 3 timmar. Sömntuta! David kom hem och vände efter jobbet för att hinna åka sitt skidpass och sen möttes vi i dörren så jag skulle hinna med min träning. Blev löpning 4,5 km ner till Ego för onsdagspasset med ART, 1h 50 min spinning inför Vätternrundan 2012. Tufft som alltid! Sprang hem sen också i betydligt makligare tempo, vi bor ju liksom på Granloholms högsta punkt, vilket brukar kännas efter spinningträningarna...

Inte så mycket kvalitetstid hela familjen igår alltså, men nu har vi några dagar som inte är lika knökade.

Dagens plan är Öppna förskolan med Ronja - en klar favoritsysselsättning. Ikväll har jag ridning. Däremellan är ett oplanerat kapitel där uteaktivitet prioriteras!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback