Södra Berget Runt

Idag var det dags för första seedningstävlingen inför vasaloppet, Södra Berget Runt här i stan. 40 härligt backiga kilometrar med start och mål på Ängen. Visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig, så här andra tävlingen nånsin och första gången jag ska åka så långt, men körde på utan att köra slut på mig.

Starten var hetsig med så många som ska iväg på spår som snabbt smalnar av och dyker ner i en backe med tvär sväng vänster. Några som ramlade, men jag stod. Snart tunnades fältet ut och man fick åka i sitt eget tempo, även om jag hade sällskap hela första varvet av lite olika personer. Det gick fort att ta sig runt Södra-spåren och sen väntar en lång nerförsbacke mot Bredsand och Södra Berget-backens fot. Så långt, allt bra. Från LV5 sen dyker det upp en backe jag alltid glömmer, lite trälig. Nerför mot sidsjön går det undan för att därefter börja 4 kms-klättringen upp på berget igen.

Åssa samma vända en gång till...

Första varvet gick lätt, bra skidor, pigg kropp och fin dag. Slutade på 1:27-nånting tidsmässigt. Andra var lite tyngre, men satte in min radio som jag hade i fickan (i nödfall) och med P3:s diggilistan i öronen kunde man snabbt sätta in en extra växel. Kom i mål på tiden 3:03:30 och slutade 8 av 17 startande damer. Nöjd! Nu får vi se vad det leder till seedningsmässigt.

David gick och kom tvåa, 4 sek efter vinnaren, på 2:08 nånting. Han är duktig den där...

Är rejält trött i kroppen nu, Ronja har precis somnat och vi ska däcka framförs Greys med en stor skål med popcorn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback