Vansbrosimmet

Vansbrosimningen. Så var den gjord då, fjärde och sista delmomentet i "En svensk klassiker". Det var ett roligt lopp, inte alls jobbigt som de andra klassiker-delarna. Crawlade utan problem alla 3000 meter i lugnt jämt tempo. Fick känningar av kramp i vaderna vid några tillfällen, men simmade utan ben ett tag så gick det över. Först km:arna gick fort, första bojen jag såg var 1200 m kvar, då kändes det som jag precis börjat. Lite långsammare när man efter 2000 m vände in motströms, men knappt märkbart. Simmade in i några som envisades med att simma i bredd lite här och där, men upplevde det inte annars trångt. Låg mest i ytterspår. Målgång efter 51:47 min. Nöjd att komma under timmen som var målet, nästa gång blir det under 50 min ;) David gjorde ett fantastiskt bra lopp på 46-nånting minuter - han som sjönk som en sten när vi började simträna i vintras. Han är för duktig den där... Så, Klassikern - check! Nästan lite tråkigt, vad blir nästa projekt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback