BVC

Efter att inte hört av BVC ringde vi igår för att få komma och väga. Det visade sig att vår BVC-ssk var sjuk, så det var ju bra att vi ringde. Har fått samma som till Ronja som vi varit nöjda med - hon jobbade tidigare på 45:an så är van vid prematurer. Nu fick vi träffa en annan och var mest intresserade av att kolla så hon går upp i vikt som hon ska. Dagens vikt låg på 2980g, vilket är väl godkänt med 200g upp på fyra dagar! Skönt, inte för att jag tvivlat så som hon käkar å mjölk har jag ju i massor. Jag började ju pumpa var tredje timme från start, så det kom igång en rejäl mjölkproduktion, som hon inte klarar att äta såklart. Försöker minska ner så jag slipper pumpandet, men har byggt upp ett rejält lager bröstmjölk i frysen för ev framtida ensamaktiviteter, och har blivit mjölkdonator till neonatalen.
 
inte utan att man känner sig som en mjölkkossa ibland bara. Eller som Ronja säger när jag antingen pumpar eller ammar - "Mamma sitter å mjölkar". 
 
Mjölkmustach å paltkoma - en inte alltför ovanlig syn...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback