Puls!

Igår gav jag mig tillåtelse att för första gången sen i augusti dra på mig träningskläder och ge mig ut för att svettas lite. Underbart! Dagen innan hade jag tagit en barnvagnspromenad i rätt raskt tempo utan att få ont efter snittet, och igår testade jag vara utan värktabletter, vilket gick fint. Så då var det bara att knata iväg.
 
Det blev en skön promenad i Norraskogarnas backar, klädde på mig massor för att inte råka få mjölkstockning i det nollgradiga regnvädret, och fick upp både värme och puls under de 75 minuterna jag var ute. Logistiskt gällde det ju att amma och pumpa precis innan så alla höll sig nöjda och glada, och det lyckades nästan. Minstingen hade vaknat en kvart innan jag var hemma och börjat kräva mat.  Så härligt att få röra sig i sin egen takt igen!
 
Idag blev det en barnvagnspromenad till sjukhuset för vägning och sen upp till Norra där vi mötte resten av familjen för korvgrillningslunch. Sen fick jag mig en träningsprominix hemmavid också under eftermiddan. Det var riktigt varmt idag, 10 grader och soligt och mjuka grusvägar. Blev såååå sugen att springa (gick i mina fiviesar) och testade att ta några löpsteg, men det drog i ärret om man inte höll emot magen med handen, så det får vackert vänta några dagar (veckor?) till, men snart så!
 
Dagens promenadstråk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback