Med Kand

Fredag igen. Det är inte klokt vad tiden flyger iväg! Älskar kursen jag läser nu, att äntligen få börja lite på riktigt, springa runt i sina scrubs å vita rockar och träna praktiska färdigheter på varandra, sååå kul! Började i måndags på Karolinska SJUKHUSET, säkert 500m från vårt normala tillhåll på KI ;)  Sen har vi gått sjukt långa dagar, med början 8.15 å slutat runt halv fem-fem (de dagar jag inte skippat vissa mindre betydelsefulla föreläsningar som neurologstatus...), men det känns liksom inte som så lång tid. Vi har fått träna lungstatus, lärt oss tolka otroligt många typer av EKG:n, tagit venprover och kapillärprover på varandra och fått föreläsningar om patientsamtal, journalskrivning å lite annat smått å gott. Däremellen tillbringas största delen av tiden kringirrandes i de labyrintiska kulvertarna som förbinder sjukhusets olika byggnader med varandra, å det värsta av allt är att man helt saknar täckning för mobilen därnere... Har dock lärt mig hitta till gratis-kaffeautomaten och klädautomaten, kanske världens coolaste apparat  där man slänger smutstvätt i en lucka å får ut nytvättade å strukna kläder på galgar ur samma automat (är övertygad om att det kryllar av husalfer därinne och funderar starkt på att införskaffa en hemma!). Sen har jag, de långa dagarna till trots, för första gången på en halv evighet suttit hemma på kvällen och läst helt (nästan) frivilligt bara för att det är så kul. Och det redan första veckan! Tror resten av terminen kommer gå fort... =)


solnedgång

Solnedgång i förrgår över Alvikbron (heter den så?), snygg va?!


Åsså lite kattpics:

 
Tyson är moraliskt stöd i pluggandet, gärna sittandes mitt i boken...

 
... eller läsandes själv (han är grym på EKG!) 



... och enligt honom så var det han som stod för Sveriges seger i VM-kvalet...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback