Mössväder, äntligen!

Äntligen en kall dag så man får ha diverse vinterattiraljer på sig. Under den korta vägen hem från KS stannade två personer upp mig för att kommentera min mössa....

Pensionär i sjukhusentrén: "Det var den fuuulaste mössa jag sett nångång!"
Jag: "Näj, den är fin ju!"
Gubben: "Jag hoppas det inte finns nån sån döskalle innanför..."
Jag: "Du, det hoppas jag verkligen att det gör! Å dessutom är det väl fina, tycker du inte?"
Gubben (flinar): "Nja, är de inte lite läskiga...?"
Jag: "Du är bara avundsjuk, säg som det är"
Gubben (skrockande): "Jo, det är nog sant..."

Fem minuter senare stannar jag med cykeln för en kvinna som står vid övergångsstället, men hon går inte, utan tittar konstigt på mig och säger efter några ögonblick:
"Ursäkta att jag stirrar, men guuuud, vilken fin mössa!"
Jag (ler): "Tack"
Hon (med stora ögon): "Har du gjort den själv?"
Jag (skrattar): "Nädu, den är allt köpt..."   Jag cyklar flinande vidare hem... Världen är ganska trevlig ibland.









me myself and my dead guys

Tog första sovmorronen imorse (bra Carro, du gick ju två fulla dagar i alla fall!) och började därmed ett istället för kvart över åtta, riktigt nöjd med min framförhållning att kolla schemat redan kvällen innan. Käkade lunch med Elin å har sen övat blodprovtagning, venöst å kapillärt,  på varandra hela eftermiddan. Sådär lagom jobbigt ;)  Sen avslutades dan med "Get Together-träff" mellan oss studenter å våra nya professorer som bjöd på vin, kex å ost. Typisk trevlig avslutning på en i övrigt inte alltför betungande dag!

Tror jag kommer gilla den här kursen...

Kommentarer
Postat av: emma

dödskallemössor is the shit jue! :D

2006-10-13 @ 13:37:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback