Nedräkning

Sitter å väntar på att tvätten ska bli klar... Kanske världens tråkigaste sysselsättning. Hade tänkt vara färdig i tid för en gångs skull, men då jag kom en timme sent till den bokade tvättiden, var det nån annan som tagit den å jag fick vackert vänta till efter tio i alla fall. Fördriver tiden med att lära Tyson apportera, något han är grym på för att vara katt (så länge det är favoritmusen han ska hämta...). Försökte även använda honom som försöksperson till att träna status på, men han ville varken medverka till att testa reflexer, kolla pulsen eller låta mig inspektera hans svalg. Ska ha min första helstatus på patient imorron, hoppas han/hon är mer medgörlig än katten...


Vackre Tyson där han trivs bäst - på balkongräcket...


Har ikväll varit hos Sena, tillsammans med Elin å Magda, å blivit bjuden på massa gott för att fira att ramadan var slut. Ostar, kex, oliver, vindruver, paj, å skumpa, med kaffe, choklad å baklava till efterrätt . Hur trevligt som helst, tycker så mycket om mina nya kursare!


Sena, Magda å Elin - Id al-fitr (heter det så?)


Åsså har nedräkningen börjat. Två dagar kvar, sen är jag sååå nära min dansk. Längtar! =)

Back to the tvättstuga...


Kommentarer
Postat av: Emma

Vincent är grym på att apportera!! Bekvämt att leka med dem då ;) Har även lärt honom att sitta på kommando!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback